2015. december 11., péntek

Filmajánló

Sziasztok!
Facebookra  kiírtam, hogy egy premier előtti vetítésre nyertünk páros jegyet anyuval, így kedden a WestEnd Cinema City-be mentünk. A Káosz Karácsonyra című komédiát néztük meg. A linkre kattintva el tudjátok olvasni a leírását, most ezzel nem húznám az időt.






Hol is kezdjem? Miután kijöttünk a vetítésről vegyes érzések kavarogtak bennem a filmmel kapcsolatban. Nehéz megfogalmazni, de megpróbálom. 
Tehát a cselekmény több szálon fut, egy elég nagy család karácsonyi készülődését öleli fel nagyrészt a film, kis időbeli visszatekintésekkel, amik nem mellesleg nagyon tetszettek benne, ahogy a jelen és a múlt között párhuzamot, vagy ellentétet állítottak fel.
Operatőri munkát tekintve nagyon tetszett... Voltak olyan jelenetek, ahol kiváló volt a kameraszemszög.
Szerepeket nézve azonban találtam egy-két kivetnivalót. Voltak olyan karakterek, akiknek nem is volt nagy szerepük, viszont eléggé erőltették a "lényüket". Például Fishy néni, akinek kb. egyszer volt egy poénos jelenete, ezenkívül nem sok vizet zavart, de mindig ott volt és egy idő után idegesített. Aztán ott volt a rendőr, William. Persze, ő vitte el Emmát, meg minden, de azon a négy- öt jeleneten kívül nem igen találkozhattunk vele, pedig szerintem többet is ki lehetett volna belőle hozni. 
A szereposztás szerintem jó volt, amit el kellett azt el tudták játszani. 
Volt a filmben egy-két olyan amerikai dolog, ami engem nagyon zavart. Nem lőném le ezekkel a poént:)
A legszerethetőbb párosom Eleanor és Joe volt. Persze az ő történetükben is volt egy kis sablonosság, viszont valahogy ez tetszett a legjobban. Tucat volt, de mégis különleges. 
Félrenéztük, mert azt hittük az elején, hogy ez egy vígjáték lesz, viszont hamar kiderült, hogy nem az. Konkrétan csak pár poénos rész volt benne, viszont rengeteg szomorú jelenettel szőtték át. Így nekem, mint elég érzékeny embernek voltak részek, ahol konkrétan könnyeztem (ha itthon néztem volna valószínűleg bőgtem volna...). 
Összességében nekem megérte elmennem. Hiába akad néhány kivetnivalóm a filmmel kapcsolatban, nálam elérte a hatását. Át tudtam érezni a szereplőkkel és úgy érzem, hogy megértettem, felfogtam az üzenetét.
Mindenkinek tudom ajánlani
- aki bírja a szomorú (#szedsztori) filmeket, 
- vagy aki nem bírja azokat
- akik szeretik a komédiát 
- vagy akik nem szeretik a komédiát (én ezt a tábort erősítem, mégis tetszett)
- akik szeretnek moziba járni
- akik szeretik a karácsonyos filmeket
- és akik utálják azokat
- akik szeretik a sablonos amerikai filmeket
- és akik nem szeretik őket
- akik azokat a filmeket szeretik, amelyeknek van üzenete
- aki egyik kategóriába sem sorolható be.
Esetleg majd, amikor már fent lesz neten, akkor tutira nézzétek meg, de azért szerintem megérdemel egy nagy filmvásznat is.
Én tényleg élveztem. Számomra megismételhetetlen élmény volt.
Köszönöm a lehetőséget a Viasat3- nak és anyunak, aki megtalálta ezt a nyereményjátékot:)


A.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése